Blog – Transport

Artykuły w polskim internecie. Masz własną stronę? Opisz temat, na którym się znasz i dodaj linki pozycjonujące.

28 stycznia 2012

Nikotyna jest głównym winowajcą schorzeń sercowych. Przedostanie się nikotyny do do krwi pobudza hormony stresu – adrenalinę i noradrenalinę. Poprzez działania powyższych hormonów rośnie częstotliwość bicia serca i rośnie wykorzystanie tlenu przez serce. Jeden papieros zwiększa zapotrzebowanie serca na spożycie tlenu trzydziesto pięciokrotnie.
Nałogowe picie alkoholu oddziałuje bardzo destrukcyjnie na nasze układ krwionośny. Alkohol jest w stanie zepsuć mięsień sercowy. Również zupełnie obniża odporność organizmu i wypłukuje z naszego ciała witaminy.

W trakcie palenia papierosów zwężają się naczynia krwionośne – jednakże reakcja dotyczy całego organizmu. Pod działaniem nikotyny płytki krwi mają wzmożoną podatność do gromadzenia się i przyklejania się do siebie. Łatwo przyklejające się krwinki tworzą zakrzep – który jest niebezpieczeństwem dla życia.

Tłuszcze są ważnym składnikiem naszej diety, ich podstawową funkcją jest dostarczanie organizmowi energii. Ale Jednak z tłuszczów powinno być nie więcej niż 30% codziennego zapotrzebowania na energię. Są niezbędnym elementem do produkcji nowych komórek w naszym ciele oraz źródłem witaminy A, D i E. Lecz zbyt duża ilość tłuszczu w codziennej diecie to duże problemy dla organizmu.

Za mało nawodniony organizm to zaniżona wydajność mózgu. Kawa oprócz tego że odwadnia, ale i wypłukuje z naszego ciała wapń i witaminy. Kawę często słodzimy, a cukier jest najczęstszym czynnikiem powodującym stres.
Zaplanuj pory posiłków w ciągu dnia. Planuj rozważnie to co kupisz.

Jeżeli pijemy kawę pijmy również pół litra wody. Jedzmy produkty wzbogacone o przeciwutleniacze owoce, czerwone wino mleczko pszczele. Ograniczmy alkohol i papierosy.

Zostaw odpowiedź

Musisz się zalogować aby móc komentować.